פסח שני והחרדים בישראל מקשים ודורשים "למה נגרע"?

    עד כה פעלתי וקיוויתי כי יינתן מענה הולם, אך העסקונה הבכירה עסוקה יותר בסידורי עבודה ליעקב אשר והקולגות שלו בחיפה ובירושלים וכיו"ב, מאשר בפעילות פרלמנטרית אמתית-מהותית. זה מאכזב מאוד, וכבר מזה יותר מ-3 חודשים שאני נמנע מלתקוף בנושא את פרטי ההצע"ח - אך לא ניתן להחריש על כך יותר
    נחמן ויינברג 1 Comment on פסח שני והחרדים בישראל מקשים ודורשים "למה נגרע"?

    אחוז התעסוקה החרדי הוא כ60% +\-, בשעה שהמציאות בציבור הכללי היא גבוהה יותר בכ30% • מעבר לכך, גם לא מעט צעירים חרדים שמוצאים עבודה מועסקים בתנאים מחפירים עם דרישות שלעתים הזויות • נחמן ויינברג מבקש צדק

    עד כה פעלתי וקיוויתי כי יינתן מענה הולם, אך העסקונה הבכירה עסוקה יותר בסידורי עבודה ליעקב אשר והקולגות שלו בחיפה ובירושלים וכיו"ב, מאשר בפעילות פרלמנטרית אמתית-מהותית. זה מאכזב מאוד, וכבר מזה יותר מ-3 חודשים שאני נמנע מלתקוף בנושא את פרטי ההצע"ח - אך לא ניתן להחריש על כך יותר
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע הכנסת תחזל"ש, בשעטו"מ.

    היכן הבעיה?

    כיום אחוז התעסוקה החרדי הוא כ60% +\-, בשעה שהמציאות בציבור הכללי היא גבוהה יותר בכ30% (ז"א סביב ה80%). מעבר לכך, גם לא מעט צעירים חרדים שמוצאים עבודה מועסקים בתנאים מחפירים עם דרישות שלעתים הזויות לעתים על גבול ההזוי. כל זאת בשעה שהצעירים בציבור החרדי בגילאי היציאה לשוק העבודה (גילאי 20-30) נעים סביב ה20% עם מגמה ברורה לכיוון ה-25% (תוך כעשור) מקרב כלל הציבור.

    מציאות זו מעבר לפגיעה הישירה בציבור החרדי, פוגעת גם בציבור כולו, בכך שהצריכה נמוכה, אחוז התעסוקה הכללי נמוך אף הוא, ושלל פגיעות נוספות בכלל הציבור בכך שמתקיימת פה תעסוקה נמוכה אלטרנטיבית.

    לאחר מאבק תקשורתי ארוך בנושא, שהחל כבר לפני כ4.5 שנים, וחלחול המסר הן בציבור החרדי פנימה והן בקרב כלל הציבור ומובילי המדיניות הועלתה הדרישה ואף התקבלה במסגרת המו"מ הקואליציוני, לאחרונה אף הועבר החוק בקריאה ראשונה. אך דא עקא, פרטי טיוטת הצע"ח (הנסתרים מעיני מרבית הציבור) שאמורה כבר בקרוב לעבור לקריאה שנייה ושלישית, לא די שאינם נותנים פיתרון, אלא עלולים אף להרע את המציאות הנוכחית אף יותר מן המצב הקיים.

    עד כה פעלתי וקיוויתי כי יינתן מענה הולם, אך העסקונה הבכירה עסוקה יותר בסידורי עבודה ליעקב אשר והקולגות שלו בחיפה ובירושלים וכיו"ב, מאשר בפעילות פרלמנטרית אמתית-מהותית. זה מאכזב מאוד, וכבר מזה יותר מ-3 חודשים שאני נמנע מלתקוף בנושא את פרטי ההצע"ח – אך לא ניתן להחריש על כך יותר!

    לפני כשנתיים ציפי לבני מנעה את קידום החוק, כיום החכים החרדים מקדמים אותו בעצלתיים וברשלנות פושעת של חוסר מקצועיות והתבוננות בפרטי הנתונים ובמשמעותם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הציבור החרדי עסוק ברפורמים, בליברמן, באיזה בחור שבילה באילת, במחוז החרדי, וכו' בדברים האמיתיים דיור, אקדמיה, תעסוקת נשים וגברים, נשירה, אפליה,אלימות במשפחה .מצב הגרושות. זה אף אחד לא מדבר והרבה בגלל החכי"ם האינטרסנטים שלנו שמפחדים או לא יכולים להוזיז תהליכים במגזר. הרוב הדומם של החרדים רוצה:כסף,שקט מול הרשויות, שיכירו בחרדים כאנשים רציונליים שאפשר לעבוד ולהתחבר אליהם,חינוך עם שילוב אנגלית, ומטמטיקה ,וכו' ואת זה אין מה לצפות מגפני ושות'. אולי מוזס ודרעי עשו משהו בנידון האקדמיה אבל כלום מעבר לזה הכל זה יוזמות של אנשים עם חזון שפרצו חומות שרוב רובו של הציבור פשוט לא חפץ בהם.